آخرین اخبار

افزایش قیمت دلار و سکه در بازار آزاد

اقتصادنیوز : برخی از تحلیلگران ارزی می گفتند شوک افزایش نرخ حواله درهم موجب شده اسکناس آمریکایی در تهران آرایش صعودی به خود بگیرد.

اشتراک گذاری
24 مهر 1401
کد مطلب : 3533

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت دلار امروز یکشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۱ در تهران به سمت بالا حرکت کرد. قیمت دلار امروز بعداز تقریبا ۱۲ روز  تا مرز ۳۳ هزار تومان بالا رفت و عصر امروز به قیمت ۳۲ هزار و ۹۵۰ تومان معامله شد.این قیمت در مقایسه با  روز شنبه ۳۰۰ تومان رشد را نشان می دهد.

شوک افزایش نرخ حواله درهم به قیمت دلار 

 برخی از تحلیلگران ارزی می گفتند شوک افزایش نرخ حواله درهم موجب شده  اسکناس آمریکایی در تهران  آرایش صعودی به خود بگیرد.

قیمت درهم امروز ۹ هزار و ۱۲۰ تومان بود که نزدیک به ۱۰۰ تومان بالاتر از روز قبل بود. نرخ برابری درهم به دلار با قیمت یاد شده  ۳۳ هزار و ۴۹۷ تومان بدست آمد که با قیمت نقدی ۴۹۷ تومان بالاتر بود.این امر ممکن است بر روی انتظارات صعودی معامله گران دلار اثر بگذارد و نرخ دلار تهران مسیر رشد را دنبال کند . 

افزایش نرخ دلار در بازارهای همسایه

از سوی دیگر افزایش نرخ دلار در بازارهای همسایه امروز زمینه ساز قدرت نمایی بازیگران ارزی تهران شد. قیمت دلار هرات امروز از نیمه کانال ۳۲ هزار تومان عبور کرد و به سمت مرز مقاومتی جدید حرکت کرد.‌نرخ دلار هرات در ساعات پایانی معاملات نقدی امروز ۳۲ هزار و ۶۰۰ تومان بود. 

عده ای از معامله گران می گفتند در صورتی که نرخ دلار هرات به مرز مقاومتی ۳۲ هزار و ۸۰۰ تومان برسد و بالای مرز مذکور قرار بگیرد این امر ممکن است تقاضای جدید برای دلار هرات به وجود بیاورد. قیمت  دلار سلیمانیه امروز ۲۳۰ تومان بر ارزش خود افزود و به ۳۳ هزار و ۱۰۰ تومان رسید. 

افزایش خرید احتیاطی در بازار ارز 

برخی دیگر ار معامله گران می گفتند به نظر می رسد برخی از بازیگران احتیاطی در موقعیت خرید قرار گرفته اند، چرا که تصور می کنند سطح نااطمینانی های سیاسی و امنیتی افزایش یافته است.

بازار جهانی طلا امروز تعطیل بود اما فلز گران بهای جهانی دیروز  در محدوده ۱۶۴۵ دلار به فروش رسید. در بازار داخلی  هم امروز قیمت طلا ۱۸ عیار ۱۱ هزار و ۶۰۰ تومان رشد کرد و به ۱ میلیون و ۳۵۴ هزار و ۵۰۰ تومان رسید . قیمت سکه هم امروز کانال ۱۵ میلیون تومان را پس گرفت و تا ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان پیشروی کرد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × دو =